9 Ocak 2017 Pazartesi
Kar Taneleri
Karları uzun uzun seyrettim bugün.
Hiçbir kar tanesi birbirine çarpmıyor
Fırtınalar çıktığında dahi taneler,
Dönüyor deli gibi, bir aşağı iniyor, bir yukarı çıkıyor.
Ama birbirine çarpmıyor.
Birbirine zarar vermeden
Uzun yolculuk boyunca seyahat eden,
Farklı yollardan geçen
Farklı farklı taneler,
Yere indiği an bütünleşiyor.
Bir oluyor,
Tek oluyor.
Bu yıl kış sert geçecek demişlerdi, sert geçiyor
Önceki bu kadar değildi.
Bu sertliğin bir sebebi var.
Anlamak zor onu, böylesine alışmadık biz.
Kendisini anlamayan öğrencilerin karşısında
Sinirlenip haykıran bir öğretmenden farklı bu
Sadece bakmamızı istiyor.
Şimdi Sen
Şimdi sen,
Bir duvarsın
Kelimelerimin çarpıp yansıdığı
Değerli kelimelerimin sende hasar görüp
Boşlukta kaybolması beni yaralarken,
Senin onları hissedemediğin
Bir duvar.
Şimdi sen,
Kırık bir camsın
Kalbimi paramparça edip
O küçücük parçalarını bende unuttuğun.
Bana her nefes alışta batan parçaların
Senden koptuğunu fark edemeyen
Kırık bir cam.
Bir duvarsın
Kelimelerimin çarpıp yansıdığı
Değerli kelimelerimin sende hasar görüp
Boşlukta kaybolması beni yaralarken,
Senin onları hissedemediğin
Bir duvar.
Şimdi sen,
Kırık bir camsın
Kalbimi paramparça edip
O küçücük parçalarını bende unuttuğun.
Bana her nefes alışta batan parçaların
Senden koptuğunu fark edemeyen
Kırık bir cam.
22 Temmuz 2015 Çarşamba
Kararlı Mutluluk
Mutluluk peşinde koşuyoruz hepimiz verdiğimiz kararlar mutlu olmak
için
ama sen kendini tanımıyorsun nasıl mutlu
olacağını bilmiyorsun çünkü mutluluğun formülü yok.
Karar vermekten korkuyor, ömrünün karar verememekle geçtiğini ve
hiçbir şey yapamadan zamanının tükeneceğini hissediyorsun.
Karar verme noktasına geldiğinde ne
yapacağını gerçekten bilmiyorsun, çoğunlukla karar verememekten süren doluyor
ve cevap hakkın olmuyor diğer bir seçenekte ise yanlış karar verdim mi diye debelenmekten
kendini alamıyorsun.
Dönüp baktığında geçmişe, çok mutlu anların oldu, şimdi karar
vermemek için o anıları düşünerek ve o anlara dönemeyerek moralini bozuyorsun bir
güzel.
Hayata karşı dimdik mutlu durmayı bu ara hiç beceremiyor, hep düşünüyor,
hep kendini yargılıyorsun.
Söylesene seni yargılayanlara karşı bu kadar kızgın olduğun halde
kendine bu acımasızlığı neden yapıyorsun?
Hayat sana nasıl davranıyorsa sen ona ayak
uydurmalı, önüne çıkardıklarıyla mutlu olmayı, senden aldıklarıyla sızlanmak
yerine ne güzeldi, bitti, ama ben bitmedim demelisin.
8 Eylül 2014 Pazartesi
kaçmak
evet korkuyorum
deli gibi titriyor içim
içimden gelen
kaçmak,
hıphızlı koşmak,
boğazım ciğerlerim acıdan yanana kadar
sonra düşmek çimenlere
hızlı hızlı nefes almak,
her nefes alışta huzuru içime doldurmak,
her nefes verişte korkuları havaya salmak
ve yavaş yavaş canlanmak
yepyeni bir korkusuz ben olmak
deli gibi titriyor içim
içimden gelen
kaçmak,
hıphızlı koşmak,
boğazım ciğerlerim acıdan yanana kadar
sonra düşmek çimenlere
hızlı hızlı nefes almak,
her nefes alışta huzuru içime doldurmak,
her nefes verişte korkuları havaya salmak
ve yavaş yavaş canlanmak
yepyeni bir korkusuz ben olmak
13 Ocak 2014 Pazartesi
Emek
Hayatın zorluğundan bahsediyoruz ya hep,
Sanki kolay olsaydı her şey mutlu mu olurduk ?
Savaşmaktan sıkılıyoruz, kolayca vazgeçiyoruz
Ama kolay elde etseydik çok mu mutlu olacaktık?
İnsan, kazandığında gerçek mutluluğu tatmaz mı?
Emeksiz hiçbir şey olmaz derler ya hani, olur da olmasa da olur,
Sonradan anlarsın savaşmadan kolayca elde ettiğinin aslında değeri çok azdır içinde,
Çabucak sıkılırsın ondan.
Sarf ettiğimiz çabalarla kazandığımız işler ve insanlarla anlamını bulur hayatımız.
Atalarımız da emeksiz yemek olmaz demiş.
Hem Asya da dememiş miydi ''sevgi neydi? sevgi emekti ''diye.
Zorluklar karşısında savaşmaktan korkmamalı,
Ter dökmeye üşenmemeli insan.
29 Eylül 2013 Pazar
UNUTMA ÖZLE !
Merhaba özlem, nasılsın ?
Beni sorarsan eğer,
Sağ ol
Sayende iyi değilim hiç.
Ama buna da şükür
Değil mi ?
Senden acımasızları da var.
Mesela
Unutmak,
Unutmak istemediğin anıları unutmak,
Unutmak istemediğin kişileri unutmak.
Daha da kötüdür o
Evet, sen daha iyisin ondan
Sağ ol tekrar
Anılarım seninle güzelleşiyor.
Kişiler senin verdiğin güç ile canlanıyor
Yüreğimde,zihnimde...
5 Temmuz 2013 Cuma
Kararsızlık
Hani bir laf vardır : en kötü karar kararsızlıktan iyidir.
Ben bunu hep çok düşünmüşümdür hep de saçma gelmiştir .
Neden kötü bir karar daha iyi olsun ki karar verememekten diye hep saçmalamışımdır.
Yeni yeni anlıyorum lafın ne kadar doğru olduğunu
Yeni yeni hazmediyorum.
Peki nereden mi dank etti kafama da anladım lafın derin manasını ?
Yıllarca yaşadığım kabuslardan, sancılardan
Hep geç kalmış olmaktan
Yetmez mi ?
Anı yaşayamamaktan daha doğrusu o anı hep geriden takip etmekten
İpi hep ucundan yakalamaktan...
Daha bir sürü şey sayabilirim.
Karar verememek nasıldır bilir misiniz ?
Bu kavrama biraz abartılı bakarsak Araf'ta kalmak gibidir de diyebiliriz
Bir yerde sıkışıp kalırsınız, sadece izlersiniz
İzlemek, uzaklardan izlemek,
Yaşama karışamamak,
Hayata devam edememek
Yol ayrımında öylece beklemek...
İşte bu noktada anlıyorsun : aslında hayat dediğimiz kavram seçimlerden oluşuyor
Seçim yapmıyorsan duruyorsun demektir ve durmak ise seni yavaş yavaş kemirir.
Durmayacaksın!
İster doğru yönde ol ister yanlış
Unutma ki hayatın formülü yok.
Bu yüzden elde tek kalanı, yani deneme yanılma yöntemini kullanacaksın.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)